Message view


Categories Norsk Fest

Haumania og lyd -


Author:

ejlis

Time:

18.08.2003 11:53

Text:

Først og fremst vil jeg takke for fabelaktig fest i helgen! ble ikke skuffet denne gangen heller:)

Denne meldingen er egentlig ment til dere som arrangerer/spiller psykadelisk på hausmania.. litt konstruktiv "kritikk" :)
(dere er sikkert like klar over dette som meg) men LYDEn på haumania er litt problematisk i ørene mine.. mye forsvinner ut i lokalet og ofte så "slukes" det GODeste av alt...! har vel noe med at lokalet er såpass stort, og av betong.. kanskje litt fordi lyden kun kommer i en retning..?
Uansett, det er litt leit, for musikken blir rett og slett ikke så bra som den er! All diskanten og de små GOlydene som er så viktige blir litt borte i "drønn drønn"... og da blir jeg så lei meg, for etter min mening er vel dette ofte det aller beste..
fungerer sikkert litt bedre med f.eks. tekhno, den har jo ikke så mange "elementer", men uten dem blir det jo ikke psykadelisk:) kanskje kunne man prøve å spille LITT lavere og dempe/justere litt på bass/diskant, så ville helheten i musikken komme bedre frem..? kanskje plassere høytalere inn fra flere kanter slik at lyden "møtes"? Det vil uansett ikke bli for lavt, bare høres tydeligere... "stereolyd" burde vel også bøte på det dilemmaet..?selvfølgelig ikke like enkelt for den som står og spiller, men kanskje greit og ha i bakhodet. nettopp fordi man ikke hører det samme som publikum!
Når det er sagt må jeg legge til at utenom mitt lille lydoppheng (som jeg dessverre ikke klarer og ignorere) har SAmtlige arrangement her vært veldig gode. Musikken i seg selv har vært fabelaktig så og si uten unntak! (nettopp derfor er det så leit at denne greia skal gå utover lydopplevelsen, som noen ganger dessverre kan bli ødelagt...)
og til kunst og dekoratører; jeg bukker i støvet.
takk for et VIKTIG tilskudd til resten av virkeligheten ! *
og forresten! Når Lemurians spilte var akustikken faktisk ikke noe problem i det hele tatt.. de løste det veldig bra. forøvrig var noe av det mest geniale jeg har hørt.. beste hausmania fest noen gang kanskje..?
så takk!
ha meg unnskyldt "kritikken" for det er ikke ment som det. og skulle jeg virke "belærende" så misforstå meg rett... bare ment som et godt råd fra et meget dedikert menneske. trenger ikke være så mye som skal til... ? jeg er ingen ekspert på området, men bruker mye tid på å lytte til lyd:)
som sagt fordi alt annet av arrangementer har vært SPEKTAKULÆRE på alle måter, men så var det dette med prikken over ien..

ellers ser jeg veldig lyst på livet om dagen.. i stor grad fordi det er EN uke til vi skal til SAmothraki:)))))
til dere med samme plan; IHA!! * vi er noen priviligerte jævler! :)
(til min ubeskrivelige store glede skal ALLE mine absolutte favoritter spille, og atpåtil etter hverandre.. hallusinogen - ORION - Kox Box. AHhh... kan man be om mer...? livet er nå målet i seg selv:)



Message threads

Topic: Author:
Time:
Message  Haumania og lyd -
ejlis 18.08.2003 11:53  

Get Relaxed Journeys! New album 
from 
Chilltribe 
Relaxed 
Journeys 
Get Quality Relaxation! Get your 
Quality 
Relaxation!